Bespaar tijd door je social media uit te besteden

Het uitbesteden van je social media marketing is geen gemakkelijke beslissing. Niemand kent jouw bedrijf beter dan jijzelf. Aan de andere kant heb je niet de tijd om naast je andere werkzaamheden elke melding te beheren, laat staan dat je 365 dagen per jaar werkt. Gebruik dit artikel dan om te beslissen of het uitbesteden van je social media marketing aan een derde partij, zoals de social studio de beste oplossing voor jou is.

Waarom je social media marketing uitbesteden?

Bedrijven denken vaak dat ze social media goed doen, maar dat zijn ze niet. Ga je gang, neem een kijkje. Veel merken schreeuwen alleen maar naar hun volgers op sociale media met verkooppraatjes en promo’s. Bovendien blijft een groot deel van de verzoeken op sociale media onbeantwoord door merken. Er niet genoeg tijd, focus of toewijding aan inspanningen op sociale media, waardoor er online een kale aanwezigheid overblijft. Kortom, er zijn tal van redenen waarom bedrijven besluiten hun inspanningen op sociale media uit te besteden. Het belangrijkste is dat je goed kijkt naar de marketing behoeften voor sociale media voor jouw doelgroep.

De knelpunten van social media

De knelpunten die het bekendst zijn:

Gebrek aan tijd: Interne teams hebben geen tijd om tijd te investeren in het werven van iemand, het trainen van iemand of zelfs alleen het beheren van de dagelijkse verantwoordelijkheden die gepaard gaan met social media marketing.

Weinig kennis: Veel bedrijven waarmee we werken, hebben geen marketingafdeling, laat staan een expert op het gebied van sociale media bij de hand.

Kosten: Niet alleen hebben bedrijven geen afdeling, team of persoon met sociale mediavaardigheden, ze kunnen het zich ook niet veroorloven om een manager van social media te moeten inhuren. Studie na studie toont aan dat tijd de belangrijkste reden is waarom merken ervoor kiezen om uit te besteden. 

 

Het uitbesteden van je social media marketing is geen gemakkelijke beslissing. Niemand kent jouw bedrijf beter dan jijzelf. Aan de…

Leave a Reply

Your email address will not be published.