Say what?

Ben jij veel online bezig, dan hoor je de experts vast allerlei termen roepen. De een na de ander is op zoek naar een SEO specialist. Of juist iemand die alles van SEA weet. Eh, wat precies? Wat is het, wat doet het, wie kan het, waar vind je het en hoe leer je het? Al die termen roepen bij veel mensen alleen maar vragen op. Een verhaaltje schrijven kunnen we bijna allemaal wel. Iedereen heeft op school geleerd wat zinsopbouw is en hoe je iets in chronologische volgorde verteld. Maar een verhaal vertellen met daarin op de juiste plaats de juiste woorden verwerkt, zodat het ook nog logisch is. Dat is een vak apart. 

 

Gevonden worden

Een vak apart. Daarom ook dat er zoveel vraag naar is. Maar wat is dat SEO nou? Het is een afkorting voor Search Engine Optimalization. Of simpelweg vertaald zoek machine optimalisatie. Hoe zorg je ervoor dat jouw tekst goed gevonden wordt als jouw ideale klant op zoek gaat op internet met de hulp van een zoekmachine zoals Google of Yahoo. Om te weten hoe je dat doet is het belangrijk om te weten hoe een zoekmachine werkt. Eigenlijk zoekt deze gewoon naar welke links of termen vaak voorkomen. Maar het moeten wel unieke hits zijn. Dezelfde tekst honderd keer kopiëren is voor een zoekmachine net als afkijken tijdens een toets. Dat mag dus niet en zal worden afgestraft. Niet met een onvoldoende, maar wel door jouw resultaat lager in de lijst met resultaten te plaatsen. Dat maakt het lastiger om gevonden te worden, want de gemiddelde persoon kijkt slechts naar de eerste drie tot vijf resultaten.

 

Ieder zijn kwaliteiten

Beoordeel een vis niet op zijn kwaliteiten om in een boom te klimmen. Oftewel, laat iedereen vooral doen waar hij of zij goed in is. Dat is zo als je een huis wilt laten bouwen. Dan huur je graag een aannemer in die al heeft bewezen dat hij goede resultaten levert. Maar dat is ook als je voor je bedrijf iemand inhuurt om jouw social media bij te houden of je website te updaten. Waarbij een goede website misschien wel door twee losse experts moet worden gebouwd. Iemand met verstand van de techniek, zodat je website goed werkt en er mooi uit ziet. En iemand die een expert is in het schrijven van SEO geoptimaliseerde teksten, zodat je website ook daadwerkelijk gevonden kan worden.  

Ben jij veel online bezig, dan hoor je de experts vast allerlei termen roepen. De een na de ander is…

Leave a Reply

Your email address will not be published.