Adverteren via social media

Social Media kanalen zoals Instagram, Facebook, Linked-In, Snapchat, TikTok, Youtube en nog veel meer, worden met de dag steeds intensiever gebruikt door consumenten. Niet alleen voor entertainment maar ook voor bedrijfsactiviteiten. Al jarenlang zijn social media kanalen een van de grootste platformen waar bedrijven op adverteren. Denk bijvoorbeeld aan de instagram ads die op jouw feed voorbij komen wanneer je aan het scrollen bent. Of aan de advertentie aan het begin van een youtube video die je verplicht moet kijken. Dit zijn allemaal voorbeelden van advertenties via social media. We bespreken een aantal voordelen van het adverteren via deze kanalen. 

 

Doelgroep specificatie 

Heb jij ooit met een Online Marketing Bureau gesproken? Deze zal jou meteen uitleggen dat een doelgroep specificatie een van de belangrijkste elementen is van jouw marketingstrategie. Met een doelgroep specificatie wordt dan ook bedoeld dat jij de relevante doelgroep voor jouw bedrijf zo specifiek mogelijk definieert. Het voordeel van adverteren via social media is dat deze kanalen de mogelijkheid bieden om advertenties specifiek aan te passen aan demografische kenmerken zodat de advertentie alleen wordt getoond aan jouw doelgroep. Op deze manier ben jij ervan verzekerd dat de advertentie bij de juiste consumenten terecht komt. Erg effectief dus! Naast het specificeren van de doelgroep kan jij ook een specifiek totaal of dagbudget instellen. Dit zorgt ervoor dat jij nooit meer dan dit bedrag uit zal geven. Een fijne zekerheid voor iedere ondernemer. 

 

Advertentiemogelijkheden 

Naast het specifiek instellen van de doelgroep is het via social media mogelijk om diverse soorten advertenties te maken. Denk hierbij aan video’s, afbeeldingen, dia’s, carousels, of gesponsorde content. Niets is onmogelijk op social media. Bedenk goed welke advertentie vorm het beste bij jouw bedrijf en vooral het beste bij jouw ideale klant past. Blijkt uit onderzoek dat jouw doelgroep het meest geïnteresseerd is op videoadvertenties? Maak daar gebruik van! Heb jij geen specifieke informatie over de doelgroep? Ga dan eerst marktonderzoek doen om success van de advertenties te vergroten. 

Social Media kanalen zoals Instagram, Facebook, Linked-In, Snapchat, TikTok, Youtube en nog veel meer, worden met de dag steeds intensiever…

Leave a Reply

Your email address will not be published.